FANDOM

Oleg Kazimirowicz Gleb – postać rosyjska. Bardzo inteligentny i oczytany żołnierz. Pełni funkcję prokuratora, był nim w przyszłości. Jest obojętny wobec Burłaka. Dopiero pod koniec gry zmienia o nim zdanie.

Początki Edytuj

Pierwszy raz spotykamy go w 5. misji Rosjan. Wówczas to zachęca innych żołnierzy, aby się nie poddawali i spróbowali przekroczyć rzekę.

W Owsjence i dalej Edytuj

Twierdzi, że Lipszczyn jest kapitalistą i chce on zagarnąć całe złoże alaskitu w Owsjence. Gleb sprzeciwia się także pomocy wobec Wsjewołoda Gorkiego, ale oczywiście wszystko zależy od gracza. Nie ufa Raulowi Xavierowi, lecz z czasem to mija.

Gleb podczas budowy Trockiego uznaje pomoc Heike Stayer za zbędną, ale to również zależy od gracza.

Dalszy zarys Edytuj

Po śmierci Jaszina i jego sztabu Oleg ma różne losy:

W Przymierzu Edytuj

Dołącza bez wahania, uznając marksizm i leninizm za niepotrzebne zło.

Kontynuacja po stronie ZSRR Edytuj

Wspiera Burłaka i Gładkowa w buncie przeciwko Płatonowowi, może się okazać małą pomocą przy przejmowaniu bazy im. Jegorowa.

Po przyznaniu się Burłaka Edytuj

Podczas sprawy sądu polowego Jurija Gorkiego jest oskarżycielem na tej rozprawie. Chce skazać go na niego wyrok śmierci – tak też się staje.

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdopodobnie przyjaźni się z pułkownikiem Caricynem, co świadczy o ich wspólnych zainteresowaniach.