FANDOM

Nikolaj Mironowicz Jaszin – dowódca sił ZSRR grupy plioceńskiej. Nosi kryptonim Orzeł, pojawia się dopiero 2 lata po planowanym przybyciu. Jest dobrym znajomym Wsjewołoda Gorkiego.

Przybycie Edytuj

Pojawia się dopiero w 7. misji Rosjan. Wówczas okazuje się, że niedawno wyszedł z CZAPY. Może nam pomóc zniszczyć obronę arabów w Nowym Kabulu. Później wydaje rozkaz Burłakowi, aby wybudował on dla niego czołg. Po stworzeniu pojazdu marszałek jedzie do W. I. Lenina.

Objęcie dowódctwa Edytuj

Jaszin przejmuje dowodzenie nad całą armią (Generał Morozow został zabity podczas oblężenia Arabów). Awansuje Sewiego na swojego zastępcę, Siergieja Popowa na stopień pułkownika, a Burłaka na majora. Równocześnie zleca Gorkiemu budowę L. D. Trockiego.

Atak na Epsilon Edytuj

Jaszinowi nie podobają się badania Arabów i Amerykanów nad alaskitem. Zleca Burłakowi zniszczenia labaratoriów i zabicie naukowców w bazie Epsilon.

Uwolnienie Gossudarowa Edytuj

Po tym jak Profesor Gossudarow został schwytany ponownie zleca Jurijemu Gorkiemu wyruszenie na misję w celu odbicia go. W tym czasie oddziały Johna Macmillana niszczą Trockiego.

Odwet, śmierć Edytuj

W ramach zemsty za utratę Trockiego, wraz z Burłakiem, Sewim, Popowem i Gajdarem wyruszają na atak odwetowy na Betę. Rozkazuje młodemu Gorkiemu budowę buldożerów, a w trakcie tego dochodzi między nimi do kłótni.

Jaszin ginie wraz z pozostałymi dowódcami w ataku na bazę. Dowództwo nad operacją przejmuje właśnie Burłak, a dowództwo nad armią – Płatonow.

Ciekawostka Edytuj

  • Jaszin jest w niektórych momentach przedstawiany jako generał.