FANDOM

John Macmillan – żołnierz armii USA, protagonista kampanii amerykańskiej.

Osobowość Edytuj

Patriota, lider, przyjaciel - tak szybko można opisać tę postać, która bardziej od własnego życia ceni stan armii i jej bezpieczeństwo. Choć z początku nieustępliwy i szorstki, John szybko aklimatyzuje się w nowej, niesprzyjającej sytuacji. W ciągu kampanii wiele razy poddawany jest ciężkim próbom, którym inni nie byliby w stanie podołać.

Charyzma Macmillana odgrywa wielką rolę w jego charakteryzacji. To dzięki silnej woli i rozsądkowi jest on poważaną postacią wśród amerykańskich oddziałów.

Przed skokiem w przeszłość Edytuj

Joanjohnpreskip

Ostatnia rozmowa z Joan przed rozpoczęciem misji.

Niewiele jest wiadomo o przeszłości Johna. W 2004 roku wraz z wieloma innymi żołnierzami bez rodzin został przeszkolony do misji wysłania w przeszłość i zabezpieczeniu pokładów Syberytu.

Na szkoleniu, dzień przed inicjacją operacji, poznał również Joan Fergusson, w której szybko się zauroczył. Los bywa okrutny, dlatego dwadzieścia cztery godziny później, Grupa Dziewiąta, do której należał Macmillan, rozpoczęła wielką podróż w czasie.

Po przeskoku w czasie - Kampania Amerykańska Edytuj

Dwa miliony lat wstecz. John Macmillan pojawia się na stepach Alaski. Pierwszym krokiem było skontaktowanie się przez radio z innymi oddziałami sił amerykańskich.

Dezerter - Przymierze Edytuj

Peterjohn

John i Peter w dniu ucieczki z Alfy.

Pod wpływem przekonań Petera Rotha, John wraz z małą grupą przyjaciół dołącza do Przymierza - fuzji sił amerykańskich i rosyjskich. Jego dezercja zostaje zauważona przez samego generała Powella. Jego rozkaz do wszystkich sił stacjonujących w Alfie był prosty - strzelać bez rozkazu. Po ucieczce z bazy i spotkaniu się z przeciwną stroną, Macmillan oraz Burłak przejmują dowodzenie nad nowo założoną bazą Wolność.

Od tego momentu Przymierze mogło rozpocząć badania nad Artefaktami zdobytymi od wojsk arabskich. Były to dwa odłamki, trzeci znajdował się dalej na wschód od placówki. Po szorstkiej rozmowie z Burłakiem, który fakt jego istnienia zataił, John wyrusza z nim po ostatnią część układanki. Po drodze są świadkami pierwszego wybuchu amerykańskiej bomby syberytowej. Dowództwo Przymierza postanawia zabezpieczyć plany zmuszając drużynę naukowców - w tym Hugh Stevensa - do ich oddania.

Po powrocie do Wolności z Artefaktem i planami rakiety alaskitowej, John i Gorki są gotowi do rozpoczęcia ostatecznej bitwy o pokój na świecie.

Znalezienie ogromnego Artefaktu było znacznym ułatwieniem w odniesieniu zwycięstwa, do którego w dużej mierze przyczynił się Macmillan.

Wróg numer jeden - Kampania Rosyjska Edytuj

Relacje z innymi Edytuj

Dowództwo Edytuj

Arthur Powell: Już pierwsza konwersacja między Powellem a Johnem zrzuciła ich na ścieżkę wysłaną cierniami.

Ron Harrison:

Żołnierze amerykańscy Edytuj

Andy Cornell: Dobry przyjaciel sprzed przeskoku w czasie.

Bobby Brandon: Pierwsza przyjazna twarz, na którą natknął się John po przeniesieniu przez EON.

Cyrus Parker:

Lisa Lawson:

Frank Forsyth: Obaj dażyli się dużym szacunkiem i sympatią.

Lucy Donaldson i Jeff Brown:

Jeremy Sikorski:

Naukowcy amerykańscy Edytuj

Joan Fergusson:

Peter Roth:

Tim Gladstone:

Denis Peterson:

Hugh Stevens:

Cathy Simms:

Przeciwnicy Edytuj

Dawid N. Platonow:

Jurij Iwanowicz "Burłak" Gorki (opcjonalnie):

Kurt Schmidt

Peter Roth (opcjonalnie):

Arthur Powell (opcjonalnie):

Inni Edytuj

Michaił Bierezow:

Galeria Edytuj