FANDOM

Joan Fergusson – amerykańska naukowiec, ukochana Johna Macmillana.

Przyszłość Edytuj

Joan jest drugą osobą, jaką spotykamy w kampanii, jeszcze przed wkroczeniem do EON-a. Ona jednak zostaje w przyszłości. Po pewnym czasie bazę atakują Arabowie, a ranna Fergusson wkracza do artefaktu i pojawia się w bazie Macmillana.

Przeszłość Edytuj

Joan początkowo bardzo przeżywa utratę kontaktu z najbliższymi i tylko dzięki Johnowi nie popełniła samobójstwa. Później jednak rzuca się w wir pracy i częściowo zapomina o straconej rodzinie. Okazuje się, że wie bardzo dużo o syberycie, dzięki czemu jest przydzielona do naszego oddziału w misji 10., ale kompletnie nie nadaje się do dowodzenia nawet niewielką bazą, o czym dowiadujemy się w misji 14. Jeżeli wówczas ją uratujemy i zabijemy Rosjan, przyjedzie z przydatnymi posiłkami w misji 15.

Ciekawostki Edytuj

  • Joan we wstępie ma stopień sierżanta, w szóstej misji – majora, ale później nie jest zaliczana do dowództwa, co może oznaczać zdegradowanie.
  • Jej miłość spowoduje, że dołączy do Johna w Przymierzu, nawet jeżeli nie wybrało się jej do drużyny w 12. misji Przymierza. Jeżeli wybraliśmy natomiast Lisę Lawson, najpierw trzeba spotkać się z drugą z pań, gdyż inaczej Lawson zmieni zdanie i zaatakuje.